Saturday, March 10, 2012

..aturan Allah itu sgt cantik dan sempurna...

assalamualaikum...
hye babe!!
aku kt kolej mawar je weekend ni..
alhamdulillah semalam ana,acha n mira nadia da dpt kolej...
syukran ya Allah..kau telah perkenankn doaku!!
  
  always remember: cukuplah Allah bagiku..(hasbi Allah)


after kwen ni mcm2 bende baru yg aku belajar..
 yes that it "aturan Allah itu sgt cantik dan sempurna''

firstly:
mase kami balik kg abg kat Kedah..sepupu abg kawen...
tp dlm mse yg sme adk beliau sakit di hospital..
at the end,Allah lebih sygkan adk nye..innalillah..


ape yg aku dpt lihat mse ni..

  • Allah tu ambil org yg kita syg dan gantikn yg baru..
  • Allah ambil adk kpd sepupu abg yg kawen ni dan gantikn beliau dgn suami tercinta disisi...
  • Allah ambil ank makngah n gantikan menantu..
  • Allah ambil cucu tok...tapi Allah maha pemurah lg sbb gantikn tok dgn cucu baru...
mereka adalah org dipilih untuk menghadapi ujian kehilangan seperti ini..teringat aku wktu jenazah sampai dirumah pg tu..semua org turut sedih sbb arwah ank yg baik..alhamdulillah..pakngah menangis berpelokan dgn tok..
tok x dpt thn sedih n trus jth n hampir sesak nafas in front of me..yg ada disisi tok ialah pakngah,makteh,paksu,aku n abg...mereka mungkin da biase dgn situasi terkejut tok..tp ntok aku..this is my 1st time as salah seorg menantu baru jgk la dlm keluarga abg..

tak tau nk buat ape masa tu....dugaan yg pengantin (kak sepupu abg) alami ini amat berat bg ku..disaat hari bahagia bersama suami tercinta,adk tersyg di pgl Allah..tp mereka org yg kuat..yg dipilih Allah..semoga mereka tabah..amin..

Allah show me all this buat aku menangis insaf dan bersyukur..
Allah ambil 1 nikmat,dia pasti gantikn dgn yg lain..that one yg aku blaja on that moment..as long as kita still percaya dan yakin pd Nya...aturan Allah itu cukup sempurna..am i right??

ok..stop cite tntg tu...














No comments:

Post a Comment

LinkWithin



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
http://lbdm.lilypie.com/3Ky2p8.png?xFkym095

nurul cinta wan

Daisypath Anniversary tickers

calender