Sunday, April 1, 2012

oRg kAtE......kate ape??jom bace..

assalamualaikum kwn2 semua..

org kate..
cer pk jap
--------------------------
--------------------------------
--------------
--------------------------------
--------------------------
----------------------------------------
da dpt jwpn lom???
ok la..meh aku cte..

org kate bila kwen nnt kita akn dpt suami perangai mcm ayh kita

dulu2 b4 kwen aku x cye la kn..
buat ape nk cye,setiap org kn Allah cipta berlainan..
hehe..
tp setelah lebih kurang 4 bulan
(eh,x sangke ea da nk dkt 4 bln...3/4/2012 ni genaplah 4 bulan)
mendirikan mahligai cinta dgn cinta hati sy tu
ape yg aku nmpak,
perangainye x lebih x kurang mcm ayah...
bukan la nk menyamakan...
ade la yg laen..tp ade jgk persamaan..
hehe..
korg faham ke ayt aku ni..
(sape x faham buat2 la faham eh)

contoh persamaan..

mereka ni suke mkn maggie..
tp cara ayh,ayh suke mkn magie kari yg berkuah...
(aku mmg suke gle maggie yg ayh buat,xtau la npe..sdp sgt rasenye,padahal tmbh telur je pon...mungkin sbb ayh buat dgn penuh kasih syg)

cara suami aku pulak,suke buat maggie grg ala2 mamak
(aku suke gk maggie grg abg buat sbb ade aym,telur,,,,bez nye,,asalnye 1 hr ni aku teringin nk mkn maggie grg mamak,abg plak bru balik keje,x lrt nk keluar katanye,,tetibe dia gi dpur n buat something...bau mcm maggie,tp aku mls r tgk...da siap dia bwk kt sblh aku yg tgh on9 ni..excited gila aku dpt mkn maggie grg mamak..rasanye persis kt kdai mamak,tp lebih sdp suami aku buat...:)


mereka sgt rajen dan berdikari
mereka pandai masak
(suami sy pndai msk gulai....ayh pulak ble kami(aku,mak/kakak) msk mmg tugas ayh sediakn kelapa parut,tlg bakar ikan n mcm2 lg),

kemas rumah,sapu sampah,
(ayh suke tlg mak sapu sampah kt dpn uma...
sweet la diorg,keje pape nk berdua je..)

basuh baju,sidai baju,
(satu habit ayh sy ialah dia sgt suke pusingkn mesin basuh...
padahal dh selesai dh bju tu..mule2 sy bising2 jgk,
at last x jd bising,ayh gelak2 je..sy pon tergelak skali...rindu ayh!!..
suami sy plak,kalau baju byk dlm mesin,dia sndri yg akn basuh..sy x terckp pape dh..time tu tgh msk..hehe)

basuh pinggan,kemas dapur,
pakar dalam membeli barang dapur..
bez x??
alhamdulillah bertuah sy..
(kalau kt uma mak,lepas mak msk,da pnt mak terbaring la..
ayh balik je dr pekan,he will settle periuk n whatever yg dlm sink x bercuci lg..mak always ckp,bukan mak yg suruh..ayh yg volunteer nk settle kn..suami sy pon mcm tu jgk,usually kalau weekend lps je msk abg nk mkn,so,x sempat kms dapur..sink pon pnuh gk..abg slalu nye hbz  mkn awl,dia yg cuci semua dlm sink,tau2 dah settle..tq syg,terharu!!)

mereka suke makan ulam2
bagi la ape pon jenis ulam,mereka mmg pakar mkn..
ulam kn bgus ntok kesihatan..

mereka imam yg baik pd sy
alhamdulillah bertuah sy..

rasenye byk lg persamaan..tp ckop kt cni la sy share..
ade byk keje skola..hehe
ok,bye korg.....










2 comments:

LinkWithin



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
http://lbdm.lilypie.com/3Ky2p8.png?xFkym095

nurul cinta wan

Daisypath Anniversary tickers

calender